lauantai 31. joulukuuta 2011

Tilintekoa ja tulevaa

Ajatukset siirtyvät ajassa ameebamaisesti eteen, taakse ja välillä sivusuunnassa. Uusi vuosi on vain muutaman tunnin päässä. Tämä kulunut ei ollut mitenkään huono meidän pikkuperheessä: ei mitään erityisiä kremppoja kellään, luonnonmullistukset eivät vaikuttaneet meihin suoranaisesti ja palkka on juossut. Ystäviä on ympärillä, ruokaa pöydässä ja katto pään päällä. Elämä on aika ihanaa sanoisin!

Vuosi sitten vaihdoin uusiin työtehtäviin saman firman palveluksessa - sellainen lateraalisiirto kirjanpidosta osto-osastolle. Tuntuu, että totuttelua riittää edelleen, mutta kaikenkaikkiaan se oli posiitiivinen muutos.

Vuoden kohokohta oli kesäkuinen Suomen-Ruotsinmatka ja siihen liittyen pikapyrähdys Tallinnassa. Sopiva ajankohta, sopivat ihmiset, sopivat paikat, hauskat muistot.

Joskus on hyväksi ottaa laput silmiltään ja kerätä ihkauusia kokemuksia. Ennenkokematonta oli lokakuinen Down & Dirty -kurakisa, johon kaverini B minut houkutteli. Mainio juttu! Nyt tiedän, mistä meidän juniori on perinyt kiintymyksensä mutaan. Voisin hyvin kuvitella ottavani tuon uusiksi, vaikka taidankin jättää väliin helmikuussa järjestettävän Tough Mudder-koitoksen. Kyllä minä olen yllytyshullu, mutta tuohon eivät taida panokset riittää.

Uusista saavutuksista on pakko elvistellä leuanvedolla - jolla itse asiassa olen jo kehuskellut aikaisemmassa blogitekstissä. Levitointikykyni ihastuttaa ja ällistyttää minua edelleen ja vuoden 2012 tavoite on petrata kahdesta. Kyllä neljä pitäisi saada menemään! Sillä pääsisin jo seniorinkin ohi...

Pitkän aikavälin tavoite on saada paino sellaiseen hyvään lukemaan. Olen kiitollinen ystävälleni C:lle, joka sai meidät molemmat vauhtiin heinäkuun alussa ja pikkuhiljaa olemme nakertaneet vaakalukemia alaspäin. Kumpikaan ei päässyt tavoitteeseensa asti ihan vielä, mutta olemme todella hyvissä asemissa uuden vuoden alkaessa, sillä molemmilla on painoa pudonnut 7 kg - C:llä Painonvartioissa ja minulla uppiniskaisesti itsekseni. C:n tavoite on kahden koogeen päässä ja minulla neljän. Meidän neljän vuoden takainen vastaava projekti oli sinänsä menestyksellinen, mutta sitten elämä heitti molemmilla kapuloita rattaisiin ja saavutukset valuivat käsistä. Emme varmaankaan voi mitään noille ulkopuolisille kapuloille tulevaisuudessakaan, mutta ainakin voimme valita, miten niihin reagoimme. Ja sitä paitsi minulla on $100 panttina 31.12.12 asti enkä halua menettää sitä summaa!


************************************************************************

Minulla oli vuosia sitten esinainen, joka väitti tekevänsä tarkat kirjalliset päätökset - lue: uudenvuodenlupaukset - miehensä kanssa ja sitten vuoden lopussa analysoivat tulokset. Tavallaan ihailin hänen kurinalaisuuttaan, mutta toisaalta minua puistatti tuo jäykkyys. Osaan minäkin olla jääräpäinen, mutta olen lähempänä vitsien kymmenen ehdotusta kuin kymmenen käskyä -tyyppiä. Siispä en tee erityisiä lupauksia vuodelle 2012; kun kaikki on mallillaan, niin miksi keikuttaa venettä. Jos jatkan tätä samaa tahtia, niin saan neljä leukaa vedettyä enkä menetä sataa taalaani. Ei käskyjä, mutta tavoitteita!

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti